Page 71 - Bolu Belediyesi İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı 2024-2025
P. 71

Norm kadro uygulamasına geçilmemiş mahalli idarelerde çalıştırılacak geçici işçi pozisyon (adam/ay)
               sayılarının  aylar  itibarıyla  dağılımının  İçişleri  Bakanlığı  tarafından  vizesini  müteakip,    idarelerin
               çalıştıracakları geçici işçilerin birimlere dağılımını gösteren cetveller kontrole tâbidir.
               Geçici  işçi  pozisyonları  malî  hizmetler  birimince  en  geç  beş  işgünü  içinde  kontrol  edilir.  Kontrol
               sonucunda uygun görülmeyen cetveller gerekçeli bir yazıyla ilgili birime gönderilir.
               Yan ödeme cetvelleri
               Madde 24-  657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ile bu Kanunun ek geçici 9 uncu maddesi kapsamına
               giren  idarelerde  istihdam  edilen  Devlet  memurlarından,  hangi  işi  yapanlara  ve  hangi  görevde
               bulunanlara zam ve tazminat ödeneceği, ödenecek zam ve tazminatın miktarları ile ödeme usul ve
               esaslarına ilişkin olarak anılan Kanunun 152 nci maddesine dayanılarak yürürlüğe konulan Bakanlar
               Kurulu kararı uyarınca, zam ve tazminat ödemesi yapılacak personelin kadro veya görev unvanları,
               sınıfları, dereceleri, sayıları ve hizmet yerleri ile bunlara uygun olarak ödenecek zam ve tazminatın
               miktarlarını  gösteren  ve  serbest  kadro  üzerinden  hazırlanan  cetvel  ile  bunların  birimler  itibarıyla
               dağılımını gösteren listeler malî hizmetler birimi tarafından kontrol edilir. Kontrol işlemi ve süreci ile
               cetvellerin üst yönetici tarafından onaylanması hususu anılan Bakanlar Kurulu kararında belirlenen
               usul ve esaslar çerçevesinde yürütülür.
               Sözleşmeli personel sayı ve sözleşmeleri
               Madde  25-  Bakanlık  tarafından  yıllık  olarak  her  bir  idare  bazında  vize  edilen  cetvellere  ve  tip
               sözleşmeye uygun olarak çalıştırılacak personelle yapılacak sözleşmeler ile ilgili mevzuatı gereğince
               Bakanlık  vizesi  alınmaksızın  çalıştırılabilecek  sözleşmeli  personelle  yapılacak  sözleşmeler  kontrole
               tâbidir. Bu sözleşmeler, Bakanlık tarafından vize edilen cetvellere ve tip sözleşmeye, ilgili kanunlarına,
               diğer mevzuatına ve bütçelerinde öngörülen düzenlemelere uygunluk yönünden incelenir ve en geç
               beş  işgünü  içinde  sonuçlandırılır.  Uygun  görülmeyen  sözleşmeler  gerekçeli  bir  yazıyla  ilgili  birime
               gönderilir.
               Yurtdışı kira katkısı
               Madde  26-  657  sayılı  Devlet  Memurları  Kanunu  ile  926  sayılı  Türk  Silahlı  Kuvvetleri  Personel
               Kanununa  tâbi  olup,  yurt  dışı  kadrolara  sürekli  görevle  atanan  personele  yapılacak  yurt  dışı  kira
               katkısı ödemelerine  ilişkin  belgeleri  içeren  işlem  dosyası  birimlerince  hazırlanır  ve  kontrol  edilmek
               üzere malî hizmetler birimine gönderilir. Yurt dışı kira katkısına ilişkin talepler yılı merkezi yönetim
               bütçe kanunu uyarınca, Bakanlıkça belirlenen usul ve esaslara uygunluk yönünden incelenir ve uygun
               bulunan talepler hakkında en geç üç işgünü içinde uygun görüş verilir. Uygun görülmeyen talepler
               gerekçeli bir yazıyla ilgili birime gönderilir.
                                                     BEŞİNCİ BÖLÜM
                                                  Çeşitli ve Son Hükümler
                               İdarelerce yapılacak düzenlemeler
                               Madde 27 – Usul ve Esaslarda belirlenen malî karar ve işlemlerin dışında kalan malî karar ve
               işlemlerin de aynı şekilde malî hizmetler birimine kontrol ettirilmesine yönelik düzenleme yapılabilir.
               Bu konuda yapılacak düzenlemeler üst yöneticinin onayıyla yürürlüğe konulur. Bu düzenlemelerde,
               malî hizmetler biriminin ön malî kontrolüne tâbi tutulacak malî karar ve işlemler, riskli alanlar dikkate
               alınmak suretiyle tür, tutar ve konu itibarıyla belirlenir ve yılda bir kez değerlendirilir.
                               İç  kontrol  ve ön malî  kontrole  ilişkin olarak  yapılan  düzenlemeler,  üst  yöneticinin onayını
               izleyen on işgünü içinde Bakanlığa bildirilir.
                               Uygun görüş verilmeyen malî karar ve işlemler
               Madde 28- Ön malî kontrol sonucunda uygun görüş verilmediği halde harcama yetkilileri tarafından
               gerçekleştirilen işlemlerin malî hizmetler birimince kayıtları tutulur ve aylık dönemler itibariyle üst
               yöneticiye bildirilir. Söz konusu kayıtlar iç ve dış denetim sırasında denetçilere de sunulur.
                               Kontrol süresi
               Madde  29-  Malî  hizmetler  birimi,  kontrol  ve  uygun  görüş  işlemlerini  belirlenen  süre  içinde
               sonuçlandırmak zorundadır. Usul ve Esaslarda belirtilen sürelerin başlangıç tarihinin belirlenmesinde,
               malî hizmetler biriminin evrak giriş kayıt tarihini izleyen işgünü esas alınır. Malî hizmetler biriminin
               talebi ve üst yöneticinin onayı üzerine bu süreler bir katına kadar artırılabilir.




                                                                                                      63
   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76