Page 75 - Bolu Belediyesi İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı 2024-2025
P. 75

1.2. İdarenin yöneticileri iç kontrol sisteminin uygulanmasında personele örnek
                            olmalıdırlar.
                            1.3. Etik kurallar bilinmeli ve tüm faaliyetlerde bu kurallara uyulmalıdır.
                            1.4. Faaliyetlerde dürüstlük, saydamlık ve hesap verebilirlik sağlanmalıdır.
                            1.5. İdarenin personeline ve hizmet verilenlere adil ve eşit davranılmalıdır.
                            1.6. İdarenin faaliyetlerine ilişkin tüm bilgi ve belgeler doğru, tam ve güvenilir
                            olmalıdır.
                            Standart: 2. Misyon, organizasyon yapısı ve görevler
                            İdarelerin  misyonu  ile  birimlerin  ve  personelin  görev  tanımları  yazılı  olarak  belirlenmeli,
               personele duyurulmalı ve idarede uygun bir organizasyon yapısı oluşturulmalıdır.
                            Bu standart için gerekli genel şartlar:
                            2.1.  İdarenin  misyonu  yazılı  olarak  belirlenmeli,  duyurulmalı  ve  personel  tarafından
               benimsenmesi sağlanmalıdır.
                            2.2.  Misyonun  gerçekleştirilmesini  sağlamak  üzere  idare  birimleri  ve  alt  birimlerince
               yürütülecek görevler yazılı olarak tanımlanmalı ve duyurulmalıdır.
                            2.3. İdare birimlerinde personelin görevlerini ve bu görevlere ilişkin yetki ve sorumluluklarını
               kapsayan görev dağılım çizelgesi oluşturulmalı ve personele bildirilmelidir.
                            2.4.  İdarenin  ve  birimlerinin  teşkilat  şeması  olmalı  ve  buna  bağlı  olarak  fonksiyonel  görev
               dağılımı belirlenmelidir.
                            2.5.  İdarenin ve  birimlerinin organizasyon yapısı,  temel yetki ve  sorumluluk  dağılımı,  hesap
               verebilirlik ve uygun raporlama ilişkisini gösterecek şekilde olmalıdır.
                            2.6.  İdarenin  yöneticileri,  faaliyetlerin  yürütülmesinde  hassas  görevlere  ilişkin  prosedürleri
               belirlemeli ve personele duyurmalıdır.
                            2.7.  Her  düzeydeki  yöneticiler  verilen  görevlerin  sonucunu  izlemeye  yönelik  mekanizmalar
               oluşturmalıdır.
                            Standart: 3. Personelin yeterliliği ve performansı
                            İdareler,  personelin  yeterliliği  ve  görevleri  arasındaki  uyumu  sağlamalı,  performansın
               değerlendirilmesi ve geliştirilmesine yönelik önlemler almalıdır.
                            Bu standart için gerekli genel şartlar:
                            3.1.  İnsan  kaynakları  yönetimi,  idarenin  amaç  ve  hedeflerinin  gerçekleşmesini  sağlamaya
               yönelik olmalıdır.
                            3.2.  İdarenin  yönetici  ve  personeli  görevlerini  etkin  ve  etkili  bir  şekilde  yürütebilecek  bilgi,
               deneyim ve yeteneğe sahip olmalıdır.
                            3.3. Mesleki yeterliliğe önem verilmeli ve her görev için en uygun personel seçilmelidir.
                            3.4. Personelin işe alınması ile görevinde ilerleme ve yükselmesinde liyakat ilkesine uyulmalı
               ve bireysel performansı göz önünde bulundurulmalıdır.
                            3.5. Her görev için gerekli eğitim ihtiyacı belirlenmeli, bu ihtiyacı giderecek eğitim faaliyetleri
               her yıl planlanarak yürütülmeli ve gerektiğinde güncellenmelidir.
                            3.6. Personelin yeterliliği ve performansı bağlı olduğu yöneticisi tarafından en az yılda bir kez
               değerlendirilmeli ve değerlendirme sonuçları personel ile görüşülmelidir.
                            3.7.  Performans  değerlendirmesine  göre  performansı  yetersiz  bulunan  personelin
               performansını  geliştirmeye  yönelik  önlemler  alınmalı,  yüksek  performans  gösteren  personel  için
               ödüllendirme mekanizmaları geliştirilmelidir.
                            3.8.  Personel  istihdamı,  yer  değiştirme,  üst  görevlere  atanma,  eğitim,  performans
               değerlendirmesi, özlük hakları gibi insan kaynakları yönetimine ilişkin önemli hususlar yazılı olarak
               belirlenmiş olmalı ve personele duyurulmalıdır.
                            Standart: 4. Yetki Devri
                            İdarelerde yetkiler ve yetki devrinin sınırları açıkça belirlenmeli ve yazılı olarak bildirilmelidir.
               Devredilen yetkinin önemi ve riski dikkate alınarak yetki devri yapılmalıdır.
                            Bu standart için gerekli genel şartlar:
                            4.1. İş akış süreçlerindeki imza ve onay mercileri belirlenmeli ve personele duyurulmalıdır.





                                                                                                      67
   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80