Page 123 - Faaliyet Raporu - 2015
P. 123
BOLU BELEDİYESİ | FAALİYET RAPORU 2015
ÖZEL KALEM MÜDÜRLÜĞÜ
Görev, Yetki ve Sorumlulukları
Özel Kalem Müdürlüğü,” 5393 sayılı Belediye Yasasının 48. maddesi ve Norm Kadro İlke
ve Standartlarına uygun olarak Meclis kararı ile oluşturulan ve 5018 sayılı Mali Yönetim
Ve Kontrol kanununda belirtilen Görev, Yetki ve sorumluluk ilkesine dayanılarak bu
yönetmelik hazırlanmış olup” Belediye Başkanına bağlı olarak çalışan bir birimdir. İş bu
Yönetmenlik Belediye Meclisinin 11/01/2010 gün ve 21 sayılı kararı ile onaylanmıştır.
Karar kapsamında görev, yetki ve sorumlulukları tanımlanmıştır.
Personel Yapısı
Özel Kalem Müdürlüğü’nde; 1 müdür, 3 memur, 1 işçi ve 3 geçici işçi, 5 hizmet alımı
olmak üzere toplam 13 personel ile görev yapmaktadır.
Faaliyet ve Projeler
Özel Kalem Müdürlüğü kapsamında 2015 yılında gerçekleştirilen faaliyet şu şekildedir;
Günlük 60–70 ziyaretçi ortalaması ile yıl bazında 20-30 bin vatandaşımızın Belediye
Başkanı ile birebir görüşmesi sağlanmıştır.
Başkanlık Makamına gelen vatandaşlarımızın dilek ve temennileri Başkanlığa
aktarılmıştır.
Yurt İçi ve Yurt dışından gelen misafirler ve heyetler ağırlanmıştır.
Her hafta başında Belediye Başkanımızın başkanlığında yapılan Daire Müdürleri
Toplantısı ile Birimler arası koordinasyonu sağlama çalışmaları sürdürülmüştür.
Başkanlık Makamının protokol karşılama, ağırlama, özel heyetlerle yapılacak
temasların ayarlanması, randevuların ve toplantıların düzenlenmesi, evrakların
takibi, tebrik, teşekkür, taziye vb. mahiyetteki yazışmaların yürütülmesi sağlanmıştır.
Belediye Başkanının resmi ve özel temasları düzenlenmiştir.
Makama sunulması istenen veya gerekli olan yazı, dosya ve dokümanlar iş bölümüne
göre Başkan, Başkan Yardımcılarına sunulmuş, imzalanan, havale edilen veyahut işi
bitenler ilgili yerlere veya kişilere gönderilmiştir.
Bakanlarımız, milletvekillerimiz, belediye başkanlarımız ve diğer heyetler
ağırlanmıştır.
Makam ve müdürlüklerle doğrudan doğruya ilgili konulardaki Türkçe veya yabancı
dil ile yapılacak yazışmalara ait metinlerin hazırlanması, dosyalama işlemleriyle
tercüme işlemleri yürütülmüştür.
Başkanlıkça talep edilen veya Başkanlığa sunulacak konularla ilgili müdürlüklerce
verilmesi zorunlu veya yararlı görülen tamamlayıcı bilgi ve dokümanlar sağlanmış,
bu konularda gerekli derleme, araştırma ve incelemeler yapılmış veya ilgili birim
müdürlüklerine yaptırılmıştır.
Başkanlıkça verilen sözlü veya yazılı emir, tavsiye ve bilgiler ilgililere
duyurulmuştur.
Bolu Belediyesi | 123

