Page 61 - Bolu Belediyesi İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı 2024-2025
P. 61

Harcama birimlerinde işlemlerin gerçekleştirilmesi aşamasında yapılacak asgarî kontroller, malî
               hizmetler birimi tarafından ön malî kontrole tâbi tutulacak malî karar ve işlemlerin usûl ve esasları ile
               ön  malî  kontrole  ilişkin  standart  ve  yöntemler  Maliye  Bakanlığınca  belirlenir.  Kamu  idareleri,  bu
               standart ve yöntemlere aykırı olmamak şartıyla bu konuda düzenleme yapabilir.
                          Malî kontrol yetkilisinin nitelikleri ve atanması
                           Madde 59- (Mülga: 22/12/2005-5436/10 md.)
                           Malî hizmetler birimi
                           Madde 60- (Değişik: 22/12/2005-5436/7 md.)
                           Kamu idarelerinde aşağıda sayılan görevler, malî hizmetler birimi tarafından yürütülür:
                            a)  İdarenin  stratejik  plan  ve  performans  programının  hazırlanmasını  koordine  etmek  ve
               sonuçlarının konsolide edilmesi çalışmalarını yürütmek.
                            b)  İzleyen  iki  yılın  bütçe  tahminlerini  de  içeren  idare  bütçesini,  stratejik  plan  ve  yıllık
               performans  programına  uygun  olarak  hazırlamak  ve  idare  faaliyetlerinin  bunlara  uygunluğunu
               izlemek ve değerlendirmek.
                            c)  Mevzuatı  uyarınca  belirlenecek  bütçe  ilke  ve  esasları  çerçevesinde,  ayrıntılı  harcama
               programı  hazırlamak  ve  hizmet  gereksinimleri  dikkate  alınarak  ödeneğin  ilgili  birimlere
               gönderilmesini sağlamak.
                            d)  Bütçe  kayıtlarını  tutmak,  bütçe  uygulama  sonuçlarına  ilişkin  verileri  toplamak,
               değerlendirmek ve bütçe kesin hesabı ile malî istatistikleri hazırlamak.
                           e) İlgili mevzuatı çerçevesinde idare gelirlerini tahakkuk ettirmek, gelir ve alacaklarının takip ve
               tahsil işlemlerini yürütmek.
                           f) Genel bütçe kapsamı dışında kalan idarelerde muhasebe hizmetlerini yürütmek.
                           g) Harcama birimleri tarafından hazırlanan birim faaliyet raporlarını da esas alarak idarenin
               faaliyet raporunu hazırlamak.
                            h)  İdarenin  mülkiyetinde  veya  kullanımında  bulunan  taşınır  ve  taşınmazlara  ilişkin  icmal
               cetvellerini düzenlemek.
                           i) İdarenin yatırım programının hazırlanmasını koordine etmek, uygulama sonuçlarını izlemek
               ve yıllık yatırım değerlendirme raporunu hazırlamak.
                            j)  İdarenin,  diğer  idareler  nezdinde  takibi  gereken  malî  iş  ve  işlemlerini  yürütmek  ve
               sonuçlandırmak.
                            k)  Malî  kanunlarla  ilgili  diğer mevzuatın  uygulanması konusunda  üst yöneticiye ve  harcama
               yetkililerine gerekli bilgileri sağlamak ve danışmanlık yapmak.
                           l) Ön malî kontrol faaliyetini yürütmek.
                           m) İç kontrol sisteminin kurulması, standartlarının uygulanması ve geliştirilmesi konularında
               çalışmalar yapmak.
                           n) Malî konularda üst yönetici tarafından verilen diğer görevleri yapmak.
                            Alım,  satım,  yapım,  kiralama,  kiraya  verme,  bakım-onarım  ve  benzeri  malî  işlemlerden;
               idarenin  tamamını  ilgilendirenler  destek  hizmetlerini  yürüten  birim,  sadece  harcama  birimlerini
               ilgilendirenler  ise  harcama  birimleri  tarafından  gerçekleştirilir.  Ancak,  harcama  yetkililiği  görevi
               uhdesinde kalmak şartıyla, harcama birimlerinin talebi ve üst yöneticinin onayıyla bu işlemler destek
               hizmetlerini yürüten birim tarafından yapılabilir.
                            Malî  hizmetler  biriminin  yapısı  teşkilât  kanunlarında  gösterilir.  Malî  hizmetler  birimlerinin
               çalışma  usûl  ve  esasları;  idarelerin  teşkilat  yapısı  dikkate  alınmak  ve  stratejik  planlama,  bütçe  ve
               performans  programı,  muhasebe-kesin  hesap  ve  raporlama  ile  iç  kontrol  fonksiyonlarının  ayrı  alt
               birimler  tarafından  yürütülebilmesini  sağlayacak  şekilde  Maliye  Bakanlığınca  hazırlanarak  Bakanlar
               Kurulunca çıkarılacak yönetmelikle belirlenir.
                         Harcama yetkilisi ile muhasebe yetkilisi görevi aynı kişide birleşemez. Malî hizmetler biriminde
               ön malî kontrol görevini yürütenler malî işlem sürecinde görev alamazlar.
                             (Değişik  son  fıkra:  25/4/2007-5628/3  md.)  İdarelerin  malî  hizmetler  birimlerinde  malî
               hizmetler uzman yardımcısı ve malî hizmetler uzmanı çalıştırılabilir. Malî hizmetler uzman yardımcısı
               kadrolarına  veya  pozisyonlarına  atanabilmek  için  657  sayılı  Devlet  Memurları  Kanununun  48  inci
               maddesinde sayılan genel şartlara ilave olarak;



                                                                                                      53
   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66