Page 235 - Stratejik Plan (2011 - 2014)
P. 235

Karayollarında  ağır  taşıt  trafiğinin  yoğun  olduğu  arterlerde
               kapasite  ve  kalite  artırıcı  bölünmüş  yol  yapımlarına  devam
               edilirken, yük taşımacılığının demiryoluna kaydırılması, limanların
               ise  kombine  taşımacılık  yapılabilen  birer  lojistik  merkezi  haline
               getirilmesi sağlanacaktır.

                     Gemilerin  Türk  tersanelerinde  yüksek  yerli  katkı  oranı  ile
               üretilmesi  ortamının  yaratılması  ve  Türk  deniz  ticaret  filosunun,
               özellikle  koster  filosunun,  yenilenmesi  hedefleri  doğrultusunda,
               Türkiye  Tersaneler  Master  Planının  sonuçları  göz  önüne  alınarak
               yeni tersane alanları tesis edilecektir.

                     Kentlerimizde  arazi  kullanım  ve  ulaşım  planlarına  uygun,
               insana öncelik veren, kentin özgün yapısını ve farklı ulaşım türlerini
               dikkate alan, ekonomik, güvenli ve ihtiyaç düzeyi ile uyumlu ulaşım
               yapısı oluşturulacaktır.

                     Türkiye’nin  AB,  Kafkas,  Orta  Asya  ve  Ortadoğu  ülkeleri  ile
               bağlantısını sağlayan arterler güçlendirilecektir.

                     Çevrenin Korunması ve Kentsel Altyapının Geliştirilmesi
                     Çevrenin  korunması  kısa  vadede  maliyet  unsuru  olarak
               görülmekle  birlikte  uzun  vadede  rekabet  gücünü  artırmakta  ve
               sürdürülebilir  kılmaktadır.  Bu  kapsamda  başta  AB  olmak  üzere
               uluslararası  standartlara  uyum  sürecinin  bir  gereği  olarak  çevre
               altyapısının  iyi  planlanmış  bir  sürede  ve  maliyet  etkin  bir  şekilde
               tamamlanması sağlanacaktır.

                     Çevresel altyapı başta olmak üzere, kentsel altyapının iş ve
               yaşam kalitesini yükseltici ve rekabet gücünü destekleyici şekilde
               bütüncül olarak tamamlanması sağlanacaktır.
   230   231   232   233   234   235   236   237   238   239   240